Opdrachtgever
123inkt
Service
Design & concept 3D karakter + Radio en TV commercials 
Brandbook / artwork / 3D animatie 
Samen met:

Druppie geeft 123inkt een gezicht!
123inkt was al in het bezit van een 2D karakter genaamd Druppie en deze wilden ze graag omzetten naar een 3D karakter. Met deze vraag kwamen ze bij mij terecht. Allereerst maakte ik handschetsen, omschreef zijn karakter en dachten we goed na over de rol die Druppie zou gaan innemen in het merkverhaal.
Ik gaf Druppie letterlijk handjes en voetjes en 3D Druppie was geboren! Ook maakte ik een brandbook waarin 3D Druppie werd omschreven en getoond in vele verschillende houdingen en emoties. Aan de hand van dit brandbook kon 123inkt vele uitingen maken. Druppie is nu dan ook terug te vinden in drukwerk en online uitingen.
Radio en TV commercials in 2 x 5 seconden? Het kan!
Dit jaar ben ik in opdracht van 123inkt verder gegaan met de ontwikkeling van Druppie. Samen met copywriter Leo Smits en 3D artist Pascal van Pose to Pose animation studio een concept ontwikkeld voor de radio- en TV-commercials. Samen met 123inkt brainstormden we over de boodschap van de commercials. Het werd: 123inkt heeft veel meer dan je dénkt! Het rijmt niet maar klopt wel.
Iedereen kent 123inkt natuurlijk van de inkt en cartridges, maar dat je nog veel meer verschillende kantoorspullen kunt kopen bij 123inkt is niet bij iedereen bekend. In de TV commercials belichten we letterlijk een aantal producten die in de radiocommercials al genoemd worden. Producten waarvan je niet 123 zou denken dat die door 123inkt verkocht worden. In een grote uitzoom zie je uiteindelijk dat de uitgelichte producten staan in een mega magazijn stelling waar nog vééééél meer in staat. Bekijk hieronder de 2x 5 seconden commercial.
3D Druppie enkele voorbeelden uit het brandbook
Hoe maak je maximaal gebruik van 2 x 5 seconden radiocommercial?
In de nieuwe campagne bedacht ik samen met creatief Leo Smits als eerste de radiocommercials. 123inkt had 2 keer 5 seconden zendtijd ingekocht en dacht zelf aan het communiceren van hun merknaam en actieregel. Het werd helemaal anders.
We kwamen op het idee om ‘om’ een commercial heen een verhaal te vertellen. Zo maak je maximaal gebruik van de radiozendtijd is de gedachte. In de eerste vijf seconden vragen 6 verschillende klanten ieder om een ander product aan de magazijnbediende van 123inkt. Allemaal aparte kantoorspullen die je niet verwacht bij Nederlands grootste online shop in toners en inkt cartridges.
Om de attentiewaarde te vergroten hebben we gebruik gemaakt van ‘typetjes’. De verrassing zit in het feit dat wat de klanten ook vragen, 123inkt die in huis heeft. Want 123inkt heeft véééél meer dan je denkt. En juist dat laatste moest gecommuniceerd worden. Op een leuke manier;-)
De ‘ongewone’ producten spelen dus later ook weer een rol in de TV commercials, die ook 2 x 5 seconden zijn. 
Beluister hieronder de 2x 5 seconden radio commercials:
Labelprinter deel 1:
Labelprinter deel 2:
Geldtelmachine deel 1:
Geldtelmachine deel 2:
Gele 123inktpen deel 1:
Gele 123inktpen deel 2:
Duct tape deel 1:
Duct tape deel 2:
Gastenboek deel 1:
Gastenboek deel 2:
Postzegelbevochtiger deel 1:
Postzegelbevochtiger deel 2:

You may also like

Back to Top